Öppet nät till alla är målet
Vi närmar oss målet...
Att få till en enhetlig lösning och erbjuda samtliga våra hyresgäster möjlighet att ansluta till ett öppet nät är vårt mål. I och med första kvartalet 2023 kan vi erbjuda cirka 3700 av våra hyresgäster öppet nät via Open Universe.
Nyköpings centralort
Via kabel-tv-nät - "tre hål i väggen"
Många av våra lägenheter är anslutna till ett kabel-tv-nät* där ett basutbud av kanaler via Tele2/Comhem ingår i hyran. För att ta del av basutbudet behöver du en digitalbox eller en modern tv med inbyggd digitalbox. Vill du få tillgång till ytterligare kanaler vänder du dig till Tele2/Comhem. Där kan du också beställa bredband.
Via datauttag
I centrala Nyköping har nästan alla lägenheter dessutom ett fiberanslutet datanät. Uttaget kan sedan tidigare vara märkt med "Tele2" och det sitter oftast i hallen.
Open Universe erbjuder tjänster inom tv, bredband och telefoni från en rad olika leverantörer. Du tar själv kontakt med Open Universe för att beställa det som passar dina behov. Ett par gånger per år har Open Universe kampanjerbjudanden - håll utkik efter dem!
Se även informationsblad från Open Universe för ytterligare instruktioner gällande hur du enklast ansluter dig. Notera att de erbjuder alla anslutna hyresgäster en gratis uppkoppling på 0.5Mbit/s.
Nävekvarn, Stigtomta & Tystberga
Via datauttag
Under första kvartalet 2023 kommer även våra ytterområden att bli anslutna till Open Universe. Open Universe erbjuder tjänster inom tv, bredband och telefoni från en rad olika leverantörer. Du tar själv kontakt med Open Universe för att beställa det som passar dina behov.
Se även informationsblad från Open Universe för ytterligare instruktioner gällande hur du enklast ansluter dig. Notera att de erbjuder alla anslutna hyresgäster en gratis uppkoppling på 0.5Mbit/s.
Support
Har du problem med din anslutning?
Är du ansluten via Open Universe?
- Kontakta i första hand din TV- och bredbandsleverantör för att få hjälp och support gällande din tjänst.
- Kan din bredbandsleverantör inte hjälpa dig vidare ska du kontakta Open Universe.
0770-82 55 55 (helgfria vardagar 8-17) - Misstänker du att det är något fel med ditt uttag gör du en felanmälan till oss.
Är du ansluten via Gästabudsstaden?
- Kontakta i första hand din tv- och bredbandsleverantör för att få hjälp och support gällande din tjänst.
- Kan din bredbandsleverantör inte hjälpa dig vidare ska du kontakta Gästabudsstaden.
0155-45 40 00 (helgfria vardagar 8-16) - Misstänker du att det är något fel med ditt uttag gör du en felanmälan till oss.
Är du ansluten via Telia?
- Kontakta Telias kundtjänst på 90 200 (helgfria vardagar 8-19).
- Misstänker du att det är något fel med ditt uttag gör du en felanmälan till oss.
Är du ansluten via Tele2/Comhem?
- Kontakta Tele2/Comhems kundtjänst på 90 222 (helgfria vardagar 8-19)
- Misstänker ni att det är något fel med ert uttag gör ni en felanmälan hos oss.
Länkar till företag som erbjuder teknisk hjälp och support