Nyköpingshems service i topp fem i landet
77 procent ger Nyköpingshem högsta betyg för service och kundbemötande, något som placerar oss i topp 5 av de bästa i landet.
- Vi är jätteglada att få så fina siffror, tack så mycket alla som svarat! säger Sofia Thunberg, operativ verksamhetschef på Nyköpingshem, som är den som håller i nöjd-kundmätningarna på företaget.
I hård konkurrens av ett 60-tal bolag i Sverige, varav många inom bostadsbranchen, placerar sig alltså Nyköpingshem bland de fem främsta. Att det är just inom ett mjukt område som rör relationen med kunderna som resultatet slår igenom tycker hon är extra glädjande:
- Det är ett resultat som inte kan "köpas för pengar" utan det visar att vår företagskultur med hängiven personal kommer hyresgästerna till del, precis som det ska vara.
2021 är första året som det nya systemet med nöjd-kund-mätningar är igång. Förändringen som gjordes var bland annat att alla hyresgäster vid ett tillfälle under året får möjlighet att svara på en undersökning om hur de uppfattar Nyköpingshem. Tidigare skickades en undersökning ut vid ett tillfälle, alla på en gång, men bara till hälften så många. Nu skickas cirka 300 enkäter löpande ut varje månad, och svaren ger därför en ögonblicksbild av läget i de olika bostadsområdena. Det gör det smidigt att följa upp hur verksamheten utvecklas ur hyresgästernas perspektiv.
- Det här ger oss ständigt nya insikter och hjälper oss att fortsätta hålla en hög nivå på vårt erbjudande. Vi kommer att göra allt för att fortsätta vara i topp fem!