Färre pappersutskick
Kontakta oss om du vill behålla din pappersfaktura
Om du idag har pappersfaktura får du i fortsättningen hyresavin skickad till din e-postadress, ett steg i att minska pappersanvändningen och spara vår miljö.
Kom ihåg att uppdatera din e-postadress på Mina Sidor.
Om du redan har e-postfaktura eller e-faktura som betalsätt sker ingen förändring.
Om du har autogiro kommer du i fortsättningen att få meddelande om förändringar via e-post istället för som tidigare på papper.
Vill du fortsätta betala med pappersfaktura? Kontakta kundcenter via info@nykopingshem.se eller 0155-755 00.
Byta betalsätt
Är autogiro och e-faktura ett alternativ för dig?
Vill du övergå till e-faktura eller autogiro? Då anmäler du det i din egen internetbank. Vill du fortsätta med pappersfaktura hör du av dig till kundcenter så ordnar vi det.
Månadsdebitering
Berör hyran och i vissa fall elförbrukningen
I samband med att vi går tillbaka till månadsavisering av hyran från och med januari 2023 gör vi på samma sätt med fakturorna som skickas till hyresgäster som debiteras för hushållselen via Nyköpingshem.
I och med att vi tar betalt för elen varje månad kommer inte kostnaden för elförbrukningen att släpa efter med tre månader som den gör nu. Det är bra.
För att vi ska komma i kapp med eftersläpningen behöver vi successivt justera den. För dig betyder det att:
- i januari 2023 betalar du elförbrukningen för september och oktober 2022,
- i februari 2023 betalar du elförbrukningen för november och december
Och från och med mars 2023 är vi i kapp vilket betyder att du får januaris elförbrukning på din marsavi, det vill säga med en månads eftersläpning.